Sunday, 10 March 2013

Aku ada kucing


Mak kucing yang mai beranak kat porch..aku panggil dia TimTam. Sangat overprotective kat anak dia..marah mengiau2 kalau aku pegang anak dia..bekas makan kau aku beli kat petsmore tau TimTam..malas nak tuang hari2..sebalang tu tahan la 5 hari kalau tak kuat makan sangat...bekas taufufa isi plain water supaya TimTam tak sembelit makan Whiskas kering.

Yang kat bawah ni anak Timtam. Sekor je dia beranak. Nama anak kucing ni Smokey. Nickname Moki. Esok2 dah gemuk aku pendekkan lagi panggil Mok je..jenis shorthair..nak antara burmese dan siamese..maybe ade kacuk ngan baka kampung jugak so tak jelas sangat keburmaan atau kesiamannya.

Pasal dia sekor je..makan keenam2 puting susu Timtam, Moki ajelah yang nyonyot. So dia sangat cepat besar tak padan ngan kaki kecik dan tak reti jalan sangat. Setakat ni aku blum ade aktiviti buang2 taik kucing pagi2..sebabnya Timtam berak kat luar tapi Moki berak kat mana?Aku berdebar2 tunggu saat kena basuh berak kucing ni...




Aku menelaah buku ni saban malam sebab konon2 nak bela proper la si Moki ni. Nak bagi vaksin, ubat kutu, pegi sunat yada yada yada..tapi dok pikir skrg camne nak pisahkan ngan mak dia lepas dia abis menyusu..aku nak bela Moki je..TimTam tu ingat nak anta kat Restoren Thaqwa..

Bukan pe..kucing dewasa yang stray ni taktau ape penyakit dah ade...anak2 buah aku semua alah kucing...kalau bela yang anak ni senang nak handle amik vaksin dari kecik ape semua...aku takde la kejam sangat nak buang mak dia..tapi aku rase aku bleh bela sekor je huhuhuh..                                  








No comments: