Friday 9 May 2014

Jakarta : The Journey (KUL-CGK)


Boarding


Entertainment screen



Majalah Belanda


Cabin Crew seusia Mrs. Doubtfire


Mama berlakon tido ayam


Vege Snack


Halalan

Cuti-cuti Hari Buruh membawa kami ke Jakarta pula. Tiket KLM adalah termurah jika dibeli 3 minggu sebelum tarikh terbang. Survey juga Malindo, AA dan MAS. Semua mahal melantun-lantun. RM 430 return tix ni pon padaku agak mahal tapi dah last minit kan..

Dari Sri Gombak diriku dan mama menaiki sebuah teksi menuju ke stesen LRT Gombak. Touch n Go card siap di tambah nilai untuk memudahkan acara naik tren. Berhenti di KL Sentral untuk makan tengahari di La Cucur. Soto ayam, nasi tomato dan kuih talam taik minyak and we are good to go! 

Beli tiket KLIA transit (4 stops). Pemegang kad siswa dan senior citizen dapat 50% discount. Though, offer is not valid for KLIA Ekspres. Sampai di KLIA pon masih awal. Kaunter cek in pon belom dibuka. Minum kopi sebentar di Old Town.

So this is my 1st time boarding international flight at KLIA. Merasa la kejap naik aerotrain tu. Biasa la apa2 yang 1st time sure excited lebih hehehe. Semua proses smooth saja sampai masuk perut kapal. Take off dan landing serta layanan dalam flight pon bagus walaupon cabin crews semua biarlah berusia huhuhu..

Sesampainya di Airport Soekarno Hatta Jakarta, hotel's airport transfer sedia menanti dengan Avanza Hitam.

No comments: