Friday 20 November 2015

Perth 5D4N: Tulips in Araluen


























Subhanallah, walhamdulillah.. all praise be to Allah, cantik sangat!! Rezeki kami Allah nak beri peluang tengok bunga tulip tengah kembang. Tak silap Kamilia bagitau tulip ni kembang dalam 2 minggu ja. Lepas tu turn roses pulak.

Hilang segala keluh-kesah pagi tu kena pegi tukar kereta kat airport semua kan. Mula-mula masa sampai tu hujan selebat-lebatnya the moment kami sampai kat entrance beli tiket (AUD 15). Kena drop mama dan akak dulu kat kawasan bunga then parking kat atas bukit nun. Mengah jugak jalan lepas tu nak turun huhuhu..

Perasaan ini indah sangat...kalau orang cakap dalam hati ada taman...macam tu lah ahahaha..sempat menikmati hot chocolate di tengah-tengah ribuan tulip yang kembang..akhir sekali makan nasi lemak yang kami bawak bekal dari rumah. Lain macam sedap makan nasi lemak dengan tulip saujana mata memandang. Elok lipat tikar hujan lagi sekali. Aku ngan mama berlindung kejap ngan nenek2 mat saleh bawah bumbung kecik tepi tempat picnic. Akak dan Kamilia pi ambik kereta bawak turun pulak.

Ade sorang nenek mat saleh tu tanya aku. Are you muslim? You don't drink alcohol don't you? Aku dengan tegas poyo2 skit jawab. Yes I am a Muslim and drinking alcohol is prohibited in my religion. Pastu risau..dia ni nak offer aku vodka ke ape huhuhu..ye la tengah sejuk ni kan..

Sebelum kerisauan aku berpanjangan akak n Kamilia pon sampai..cayyalah akak! Berjaya bawak keta kat Ostolia walaupon 5 minit ja hahaha

No comments: